سمعک چیست؟

برای آنکه بدانید سمعک چیست با ما همراه باشید:

سمعک دستگاه الکترونیکی کوچکی است که جهت کمک به افراد کم شنوا برای رفع انواع مختلف کم شنوایی و شنیدن صداهای اطراف به کار می رود. تاکید می کنیم سمعک یک دستگاه کمک شنوایی است که برای کمک به افرادی که دارای کم شنوایی و وزوز گوش هستند توصیه می شود. البته مدل های جدیدتر دارای مکانیزم پیچیده تر و ویژگی های بیشتری مانند قابلیت اتصال مستقیم به تلفن همراه یا تلویزیون و دستگاه های ارتباط جمعی دیگری هستند. برای اینکه بدانید قطعات تشکیل دهنده سمعک چیست با ما همراه باشید.

سمعک ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند که عبارتند از :

  • میکروفون: میکروفون جهت دریافت صدا و انتقال صدا به قسمت پردازنده سمعک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • قسمت پردازنده: این قسمت از یک تراشه رایانه ای برای تقویت و پردازش اصوات و انتقال به بلند گوی داخلی سمعک تشکیل شده.
  • بلندگو: این قسمت صدایی که توسط تراشه کامپیوتری پردازش شده را به داخل گوش می فرستد.
همه سمعک ها نیاز به باتری دارند و به وسیله باتری انرژی مورد نیاز خود را تامین می کنند. سمعک از دو نوع کلی تشکیل شده که عبارتند از سمعک آنالوگ و سمعک دیجیتال.

قیمت سمعک:

برای اینکه بدانید قیمت سمعک چقدر است و بیمه ها چقدر هزینه سمعک پرداخت می کنند با ما همراه باشید.

قیمت سمعک به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه سمعک داخل گوشی و پشت گوشی تقریبا با هم برابر است و تفاوت عمده ایی باهم ندارند. پس چه عواملی بر روی قیمت سمعک ها اثر دارد: ۱: تکنولوژی ساخت سمعک: برای مثال سمعک های تولید سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ قیمت بالاتری دارند. همچنین سمعک ها انواع آنالوگ، دیجیتال و هوشمند دارند که سمعک های هوشمند قیمت بالاتری دارند. ۲: تعداد کانال و باند سمعک: تعداد کانال و باند سمعک هرچه افزایش یابد ارزش سمعک هم بیشتر می شود. ۳: رده سمعک: سمعک های رده بالاتر چون مدارات کاهش نویز و کاهش سوت سمعک قوی تری دارند ارزش بالاتری دارند. ۴: سایز سمعک: هرچه سایز سمعک کوچکتر شود هزینه آن بیشتر می شود. ۵: قدرت سمعک: هرچه قدرت سمک بیشتر شود مسلما هزینه هم بیشتر می شود. ۶: مدت گارانتی سمعک: برای مثال سمعک های با ۳ سال گارانتی از سمعک های با ۲ سال گارانتی گرانتر میباشد. ۷: قابلیت سیستم وایرلس: سمعک های وایرلس گرانتر هستند. ۸: تکنولوژی نانو: سمعک های با پوشش نانو که ضد آب هستند قیمت بیشتری دارند.

قیمت سمعک چقدر است؟

با این تفاسیر دور از انتظار نیست که شرکت ها و کارخانجات مختلف تحت برند های مختلف در این حوزه فعالیت کنند و با هم به رقابت بپردازند. این شرکت ها و برند های مختلف هر روز سعی دارند محصولی جدید با ویژگی های جدید روانه بازار کنند که این ویژگی ها و کارایی سمعک ها نشان دهنده سطح تکنولوژی پردازشی استفاده شده در سمعک هاست و در تعیین قیمت نهایی این سمعک ها موثر است. متاسفانه به دلیل شرایط خاص اقتصادی در ایران اکثر مردم پایین بودن قیمت برایشان در اولویت است ولی باید به این نکته توجه نماییم که کیفیت سمعک و بهتر است بگوئیم کیفیت صدایی که می شنویم تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر کیفیت زندگی شخص کم شنوا دارد. یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید من آنقدر ثروتمند نشده ام که جنس ارزان قیمت بخرم باید به این ضرب المثل کمی توجه کنیم. همان گونه که علم و فناوری و تکنولوژی در همه زمینه ها روز به روز در حال پیشرفت است در زمینه وسایل کمک توانبخشی و کمک شنوایی نیز در حال پیشرفت است و به موازات پیشرفته تر شدن سمعک ها قیمت سمعک ها هم در حال تغییر است. درست است که قیمت سمعک نسبت به سایر لوازم زندگی کمی بالا هست ولی با توجه به اینکه این وسیله از آخرین دستاوردهای علمی و پزشکی و الکترونیک بهره برده و کیفیت آن تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی فرد بیمار و اطرافیان وی دارد پیشنهاد می شود به جای قیمت سمعک ،کیفیت سمعک هنگام خرید در اولویت باشد.

آیا هر چیز گرانی خوب است؟

حال که با سمعک آشنا شدیم و متوجه تاثیر سمعک در ارتقای کیفیت زندگی افراد کم شنوا شدیم و نظر به اینکه با توجه به وضعیت مالی خانواده باید هزینه ها را مدیریت کرد وقت آن رسیده که بدانیم قیمت سمعک چقدر است و هر کدام از صندوق های بیمه تحت چه شرایطی و چه میزان از هزینه سمعک را پرداخت می کنند. برای این که تشخیص بدهیم سمعکی که قصد خرید آن را داریم نیاز های فرد کم شنوا را تامین می کند یا نه باید با متخصصین شنوایی سنجی مشورت کنیم تا با تشخیص درصد کم شنوایی سمعک مطلوب را به ما پیشنهاد بدهند این پیشنهاد لزوما نمی تواند گران قیمت ترین سمعک باشد ممکن است با یک سمعک متوسط و یا ارزان قیمت هم نیاز های فرد بر طرف گردد.

عوامل موثر در قیمت سمعک چیست ؟

برای اینکه عوامل موثر در قیمت سمعک را بهتر بشناسیم مباحث زیر را مرور می کنیم عوامل متعددی در قیمت سمعک تاثیر گذارند که شاید بتوان گفت نرخ ارز یکی از مهمترین آنهاست به دلیل اینکه اکثر سمعک ها تولید داخل نیستند و باید از کشور های دیگر پس از پرداخت عوارض گمرکی وارد ایران بشوند قطعا به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر نرخ ارز قیمت سمعک هم نوسان دارد. عامل بعدی که بسیار بر قیمت سمعک تاثیر گذار است نوع پردازشگر ها و مدارات خاصی که در سمعک به کار رفته و سطح کاربری و تکنولوژیکی ویژه ای را به نوع خاصی از سمعک می بخشد در تعیین قیمت سمعک مؤثر است. لازم به ذکر است که همین مدارات خاص می توانند در کیفیت صدای سمعک و ویژگی های تکنولوژیکی سمعک مؤثر باشند. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت سمعک ها برند سازنده آن سمعک است، این امر بدیهی است که هر برندی سعی بر حفظ بازار به نفع خود دارد و یکی از روش های حفظ مشتری و ماندن در بازارهای رقابتی ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی سمعک ها می باشد که هزینه آن به صورت سرشکن بر روی همه سمعک ها تقسیم می شود. برای اینکه سمعک خوب و با کیفیت و مناسب نیاز های فرد کم شنوا با قیمت مناسب و دارای خدمات پس از فروش و گارانتی دار انتخاب کنیم بهترین کار این است که با یک پزشک ادیومتریست متعهد و مجرب مشورت نموده و طبق نظر ادیومتریست اقدام به خرید سمعک بنماییم. ما برای اینکه شما به راحتی بتوانید سمعک مطابق سلیقه و نیازتان را با کمترین هزینه خریداری نمائید در خدمت شما هستیم برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید. همانگونه که در پیشگفت بیان شد قیمت سمعک ها بستگی به مؤلفه های بسیاری از جمله کیفیت ساخت ، برند ، خدمات پس از فروش ، نوع و مدت گارانتی ، سایز و اندازه و از همه مهمتر کارایی و ویژگی های آن متغیر است.

آیا سمعک گرانتر بهتر است؟

همانگونه که انسان برای انتخاب و خرید عینک با دکتر بینایی سنجی یا اپتومتریست مشاوره می کند و طبق نتایج آزمایشات بالینی بینایی سنجی اقدام به سفارش و خرید عینک می کند و یا هنگام انتخاب مسکن با مشاورین املاک مشاوره می کند و از تجربیات آنان استفاده می کند و یا جهت خرید خودرو با مشاورین متخصص صنعت و بازار خودرو مشاوره می کند و از تجربیات و آگاهیهای آنان استفاده می کند برای خرید سمعک هم باید با متخصص شنوایی سنجی یا ادیومتریست مشاوره نمود تا پس از انجام شنوایی سنجی و آزمایشات لازم نیازهای شخص کم شنوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بهترین وسیله کمک شنوایی پیشنهاد شود. برای خرید سمعک دیجیتال و خرید سمعک آنالوگ نیاز به تحقیق زیاد در مورد ویژگی های سمعک داریم و همچنین باید بدانیم انتظارات ما از سمعک چیست؟ با انتخاب و خرید یک سمعک مناسب می توانیم از پرداخت مکرر هزینه سمعک جلوگیری کنیم.

قیمت سمعک با بیمه چقدر است؟

قیمت سمعک با بیمه

برای اینکه بدانیم قیمت سمعک با بیمه چقدر است و کدام یک از بیمه ها هزینه سمعک را متقبل می شوند مطلب زیر را دنبال کنید. بعضی از بیمه ها تعرفه ای بعنوان کمک هزینه خرید سمعک برای بیمه شدگان در نظر گرفته اند . میزان این تعرفه ثابت و در بیمه های مختلف متفاوت است. مدارک لازم برای دریافت هزینه عبارتست از : ۱- گواهی پزشک متخصص گوش و حلق و بینی ۲- نوار گوش ۳- فاکتور خرید سمعک از مراکز معتبر و دارای کد اقتصادی ۴- کارت گارانتی از شرکت معتبر ۵- فرم مخصوص دستور سمعک (بیمه سلامت)

بیمه سلامت

چندین قشر از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند به طوری که می توان گفت چندین نوع بیمه سلامت داریم: انواع مختلف بیمه سلامت عبارتند از بیمه سلامت کارکنان دولت، بیمه سلامت سایر اقشار، بیمه سلامت افراد تحت پوشش کمیته امداد که با نام نظام ارجاع کد ۱ شناخته می شود ، بیمه سلامت همگانی که شخص با مراجعه به دفاتر کارگزاری بیمه تقاضای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت همگانی می کند که در این صورت باید حائز شرایط خاصی باشد. متقاضیان بیمه سلامت همگانی در زمان درخواست صدور بیمه نامه، نباید هیچ نوع بیمه‌ای اعم از تامین اجتماعی، خدمات درمانی و غیره داشته باشند و می‌بایست درآمدشان کمتر از ۴۰ درصد حداقل حقوق تعیین شده در هر سال باشد، ارزیابی میزان درآمدی قبل از صدور بیمه نامه توسط مرکز خدمات بیمه سلامت انجام خواهد شد و در صورت تائید، بیمه نامه بصورت رایگان صادره شده و شخص تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرد. قیمت سمعک با بیمه سلامت برای یک گوش ۸۸۰.۰۰۰ تومان برای دو گوش ( فقط کودکان کمتر از ۷ سال) ۱.۷۶۰.۰۰۰ تومان می باشد.

خدمات درمانی کارکنان دولت

همه کسانی که در سازمان ها یا شرکت های دولتی کار می کنند، تحت پوشش این بیمه نامه قرار می گیرند. یعنی چیزی حدود ۱۶ درصد کسانی که بیمه خدمات درمانی دارند، کارکنان دولت هستند. قیمت سمعک با بیمه سلامت برای یک گوش ۸۸۰.۰۰۰ تومان برای دو گوش ( فقط کودکان کمتر از ۷ سال) ۱.۷۶۰.۰۰۰ تومان می باشد.

تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی با این بیمه، از کارمندان کارخانجات، اداره‌جات و سایر افراد حمایت می‌کند. این سازمان تضمین می‌دهد که خدمات این بیمه را در طول پرداخت حق بیمه به همراه مستمری بعد از بازنشستگی دریافت خواهید کرد. همچنین از خدمات درمانی این بیمه نیز می‌توانید استفاده کنید. قیمت سمعک با بیمه تامین اجتماعی برای یک گوش ۱.۲۶۰.۰۰۰ تومان برای دو گوش ( فقط کودکان کمتر از ۷ سال) ۲.۵۲۰.۰۰۰ تومان می باشد.

نیروهای مسلح

بیمه‌شدگان نیروهای مسلح از دو نوع پوشش بیمه‌ای درمان برخوردار می‌باشند: ۱- بیمه اولیه (همگانی ، ۲- بیمه مکمل درمان در سایر سازمان‌های بیمه‌ای دولتی این دو نوع پوشش بیمه‌ای از یکدیگر مجزا بوده و بیمه مکمل درمان توسط سایر سازمان‌های بیمه‌گر خصوصی و یا دولتی ارائه می‌شود. لکن این دو نوع پوشش بیمه‌ای درمانی در سازمان تأمین خدمات درمانی نیروهای مسلح از یکدیگر جدا و منفک نیست هزینه سمعک با بیمه نیروهای مسلح برای یک گوش ۱.۲۰۰.۰۰۰ تومان برای دو گوش ( فقط کودکان کمتر از ۷ سال) ۱.۴۰۰.۰۰۰ تومان می باشد. بیمه صدا سیما این بیمه برای کارکنان شاغل و بازنشسته سازمان صدا و سیما می باشد که هزینه سمعک با بیمه صدا و سیما برای هر گوش معادل است با ۱.۰۳۵.۰۰۰ تومان بیمه شرکت نفت این بیمه برای پرسنل شاغل و بازنشسته شرکت نفت و شرکت گاز می باشد و با این بیمه هزینه سمعک برای یک گوش ۱.۳۵۰.۰۰۰ تومان برای دو گوش ( فقط کودکان کمتر از ۱۴ سال) ۲.۷۰۰.۰۰۰ تومان می باشد. بانک ملی این بیمه برای پرسنل شاغل و بازنشسته بانک ملی می باشد و با این بیمه هزینه سمعک برای هر گوش ۱.۲۵۰.۰۰۰ می باشد. بانک تجارت و کشاورزی این بیمه ها برای پرسنل شاغل و بازنشستگان این دو بانک می باشند و هزینه سمعک با این بیمه برای هر گوش ۱.۶۰۰.۰۰۰ می باشد. بانک ملت این بیمه کارمندان شاغل و بازنشسته بانک ملت را شامل می شود و قیمت سمعک با بیمه بانک ملت برای یک گوش ۱.۸۰۰.۰۰۰ برای دو گوش ۲.۷۰۰.۰۰ تومان می باشد. بانک سپه این بیمه پرسنل شاغل و بازنشسته بانک سپه را حمایت می کند و قیمت سمعک با بیمه بانک سپه برای هر دو گوش ۴.۲۰۰.۰۰۰ تومان می باشد شهرداری برای هر گوش ۹۰۰.۰۰۰ تومان هواپیمایی قیمت سمعک با بیمه برای هر گوش ۲۵۰.۰۰۰ تومان بیمه ایران بستگی به نوع قرارداد دارد نظام آسایش ۵۰۰.۰۰۰ تومان میهن ۵۰۰.۰۰۰ تومان پارسیان ۷۰۰.۰۰۰ تومان

لیست قیمت سمعک ۱۴۰۲

قیمت سمعک های برندهای مختلف که تکنولوژی، قدرت و رده آنها در یک حد باشد معمولا در یک رنج قیمتی قرار دارند و تفاوت عمده ایی با هم ندارند. در شرکت ماهان سمعک انواع سمعک توسط متخصصین ادیولوژیست تجویز میگردد. جهت آگاهی از قیمت انواع سمعک در برند های مختلف روی برند مد نظر کلیک نمایید. Siemens از ۴ میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان Hansaton از ۴ تا ۶ میلیون تومان Audio Service از ۴ تا ۶ میلیون تومان Rexton از ۴ تا ۷ میلیون تومان Widex از ۴ تا ۸ میلیون تومان Oticon از ۴ تا ۱۵ میلیون تومان phonak از ۴ تا ۱۰ میلیون تومان Starkey از ۴ تا ۹ میلیون تومان Beltone از ۴ تا ۹ میلیون تومان ReSound از ۴ تا ۹  میلیون تومان

سمعک آنالوگ چیست؟

سمعک های آنالوگ نسل اول سمعک ها بوده اند که از یک طراحی ساده و ابتدایی تشکیل شده و لازم به ذکر است دیگر تولید نمی شوند و به اصطلاح منسوخ شده اند.

قیمت سمعک آنالوگ:

همانگونه که بیان شد قیمت سمعک ها نسبت به ویژگی های مختلفی که دارند هم چون برند و کشور سازنده و مدت گارانتی و ویژگی های تکنولوژیکی که دارند متفاوت است ولی در نهایت قیمت سمعک آنالوگ در بازار از حدود ۵ میلیون تومان الی ۱۰ میلیون تومان است. برای خرید سمعک آنالوگ با ما تماس بگیرید.  

قیمت سمعک چقدر است؟

سمعک دیجیتال چیست ؟

نسل جدید و پیشرفته سمعک ها سمعک دیجیتال می باشد. با پیشرفت تکنولوژی در زمینه های مختلف، طراحان و متخصصان صنعت و دانش تولید سمعک هم پیشرفت های چشمگیری در این مورد داشته اند. قبلا زمانی که از سمعک صحبت می شد تداعی بخش وسیله ای حجیم مانند واکمن در داخل جیب و یا پشت گوش افراد کم شنوا می شد ولی اکنون با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روز شاهد تولید و رونمایی از سمعک هایی هستیم که بسیار زیبا و ظریف و حتی نامرئی با عملکرد بسیار پیشرفته و هوشمند هستند.   قیمت سمعک چقدر است   با توجه به این پیشرفت ها اکنون وسایل و تجهیزات توان بخشی و کمک شنوائی از مدل ها و انواع مختلفی برخوردارند که غیر از کمک به بهتر شنیدن اصوات امکانات متنوع دیگری را هم در اختیار فرد قرار می دهند. از جمله این امکانات وصل شدن این سمعک ها به صورت وایرلس و یا بلوتوثی به سیستم های صوتی و تصویری و دستگاه های بازی های رایانه ای و تلفن همراه می باشد. برای خرید سمعک دیجیتال باید با برندهای و مختلف و انواع مدلهای مختلف سمعک دیجیتال آشنا شویم.

خرید سمعک آنالوگ یا خرید سمعک دیجیتال ؟

البته برای خرید سمعک اول باید با متخصص شنوائی و یا ادیومتریست مجرب مشاوره نمود و به صحبت ها و مشاوره های ادیومتریست کاملا باید توجه شود تا اولا از بهترین سمعک و بهترین برند خرید کنیم دوما سمعکی که می خریم نیاز های روز مره ما را بر آورده کند ، سوما هزینه اضافی پرداخت نکنیم.

سمعک دیجیتال:

سمعک دیجیتال نسبت به سمعک آنالوگ از امکانات تکنولوژیکی بیشتر و مدارات الکترونیکی پیشرفته تری برخوردار است که نسبت به قیمت مناسب آن در صدر لیست فروش انواع سمعک ها قرار دارد . سمعک های دیجیتال دارای ۴ تا ۸ کانال گیرنده و فرستنده صدا هستند که نسبت به سمعک های آنالوگ بیشتر است.   قیمت سمعک   سمعک های دیجیتال با بهره گیری از عملکرد اتوماتیک دارای ویژگی هایی نظیر حذف صداهای مزاحم و صداهای اضافی محیط و چندین برنامه و حالت شنیداری مختلف و قدرت جداسازی سیگنالهای صوتی رسیده می باشد علاوه بر این ویژگی ها سمعک های دیجیتال اکثرا دارای پوشش ضد آب و ضد گرد و غبار و قابلیت اتصال به لوازم جانبی و استفاده از تکنولوژی وایرلس می باشند و با توجه به قیمت مناسب علاقه مندان بسیاری در بازار سمعک پیدا کرده اند. قیمت سمعک دیجیتال مثل انواع دیگر سمعک تحت تاثیر برند ها و مارک های مختلف و خدمات پس از فروش و مدت گارانتی تضمین شده آنها متفاوت می باشد و در کل با احتساب این موارد به طور میانگین قیمت سمعک های دیجیتال بین ۸ میلیون تا ۲۵ میلیون تومان متغیر است. برای خرید سمعک دیجیتال با ما تماس بگیرید. مشاورین متخصص و مجرب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود و راهنمائی های لازم را به شما ارائه خواهند داد.

سمعک هوشمند وایرلس:

این نسل از سمعک ها نسبت به سمعک های دیجیتال پیشرفته تر و به همین نسبت گرانتر است. سمعک هوشمند وایرلس حاصل تلاش های مستمر و پی گیر طراحان و دانشمندان حوزه تولید وسایل کمک شنوایی و توانبخشی می باشد که با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها سعی در کمک به افراد کم شنوا و بهبود کیفیت زندگی آنان دارند. این تکنولوژی های پیشرفته تاثیر بسیار زیادی در بهبود کیفیت زندگی افراد توانخواه و کم شنوا دارند. به طور مثال سمعک های هوشمند وایرلس قابلیت اتصال به تلفن های همراه و تی وی استریمر ، ریموت کنترل ها و میکروفون های محیطی را دارند. کلیه این عملکردها در سمعک های وایرلس می توانند به صورت اتوماتیک فعال شوند و به کاربر نهایت لذت شنیدن با کیفیت را اهدا کنند این قابلیت ها می توانند در قیمت سمعک بسیار تاثیر گذار باشند قیمت سمعک وایرلس در برند های مختلف متفاوت است ولی در نهایت می توان این قیمت را بین ۱۰ الی ۳۰ میلیون تومان تخمین زد. حالا یک سوال پیش می آید: آیا از سمعک هوشمند وایرلس سمعک پیشرفته تری هم وجود دارد؟برای جواب به این سوال باید بگوییم بلی

سمعک های هوشمند وایرلس دوگوشی

باید خدمتتان عرض کنیم سمعک های پیشرفته وایرلس دو گوشی از پیشرفته ترین محصولات این صنعت است که با پشتوانه ای عظیم از تجربه و علم و تکنولوژی در خدمت توان خواهان و کم شنوایان می باشد. از ویژگی ها و قابلیت های این سمعک ها می توان از شنیدن همزمان هر دو گوش نام برد به این معنا که اصوات دریافتی از یک سمعک به سمعک دیگر که در گوش دیگر است منتقل شده و قابلیت تمرکز بر اطلاعات صوتی رسیده را به فرد کم شنوا می دهد. این سمعک ها خود به خود به گوشی همراه وصل شده و دیگر برای پاسخگوئی تماس نیازی به استفاده از گوشی تلفن همراه نیست. با استفاده از این سمعک کیفیت صدای دریافتی برای کاربر تبدیل به بهترین کیفیت می شود و هنگام اتصال این سمعک به تلفن همراه بهترین شفافیت گفتاری برای کاربر فراهم می گردد. از دیگر ویژگی های این سمعک ها استفاده از سیستم GPS می باشد که هنگام مفقود شدن سمعک توانایی ردیابی و پیدا کردن سمعک را به افراد می دهد. قیمت سمعک های وایرلس حدود ۱۰ الی ۳۲ میلیون تومان تخمین زده می شود.

قیمت سمعک داخل گوشی

قیمت این نوع سمعک بستگی به مولفه ها و فاکتور های زیادی دارد مثلا نوع برند بسیار مهم است این که سمعک از چه برندی باشد در تعیین قیمت بسیار مهم است و یا اینکه سمعک داخل گوشی از نوع وایرلس باشد یا نه و یا هوشمند باشد یا نه این فاکتور ها تاثیر زیادی بر قیمت سمعک دارد.غالبا قیمت این مدل سمعک ها با در نظر گرفتن فاکتور های مختلف بین ۸ میلیون الی ۲۵ میلیون می یاشد. شایان ذکر است قیمت محصولات سمعک های داخل گوشی در مدل های وایرلس و هوشمند و برند های معتبر گران تر از بقیه مدل ها است.

قیمت سمعک نامرئی

سمعک های نامرئی از پیشرفته ترین قطعات تشکیل و تولید شده و نیاز به کیفیت تولید بالاتر با حساسیت بالاتر و تکنولوژی ظریف تری دارد. این سمعک های نامرئی بسیار کوچک بوده و در عمق مجرای گوش قرار می گیرد اولا ظرافت و دوما تکنولوژی بسیار بالا و اندازه مینیاتوری آن باعث شده قیمت نسبتا بالایی داشته باشد ولی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آن ارزش خرید دارد این نوع سمعک با قیمت حدود ۸ میلیون الی ۳۰ میلیون در بازار عرضه می گردد. این سمعک ها مناسب افرادی می باشد که بنا به دلایلی می خواهند سمعک آنها مخفی باشد و کسی از وجود سمعک در گوش آنها اطلاع نداشته باشد.

قیمت سمعک پشت گوشی

مجموعه سمعک های پشت گوشی طیف وسیعی از سمعک ها را در بر می گیرد که شامل آنالوگ و دیجیتال و هوشمند و وایرلس می باشد که با توجه به گستردگی و وسعت این طیف ها قیمت ها هم متفاوت و متنوع می باشد ولی در هر صورت میانگین قیمت این نوع سمعک ها از بین ۶ میلیون الی ۳۰ میلیون می باشد.

قیمت سمعک iic

سمعک های iic ظریف ترین و نامرئی ترین سمعک داخل گوشی می باشد که در عمق مجرای گوش قرار می گیرد. این سمعک بسیار ظریف و مینیاتوری می باشد ولی در عین حال پیشرفته ترین سمعک است. قیمت این نوع سمعک ها بستگی به برند و کشور تولید کننده و خدمات پس از فروش و مدت گارانتی بین حدود ۶ میلیون الی ۳۵ میلیون تومان می باشد.

تاثیر برندهای معتبر در تعیین قیمت سمعک ها

هر تولید کننده ای برای محصول خود نام انحصاری در نظر می گیرد که به آن برند هم می گویند تولید کنندگان برای حفظ ارزش برند خود در میان رقبا اقداماتی انجام می دهند که می تواند در شناخته شدن محصول و قیمت نهایی محصول موثر باشد از جمله این اقدامات می توان به نظارت بر کیفیت تولید و مونتاژ و بسته بندی و خدمات پس از فروش و مدت گارانتی اشاره کرد. جمیع این عوامل بر تعیین قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است . در زمینه سمعک هم شرایط به همین منوال است هر برندی هر چقدر که خدمات دهی داشته باشد و امتیازات خاصی برای محصول فراهم کند طبیعتا بر قیمت نهایی محصول موثر است. به همین دلیل است که برندهای مختلف قیمت های مختلفی دارند. حالا قیمت سمعک ها را با در نظر گرفتن برند آنان مطرح می کنیم.

قیمت سمعک زیمنس آلمان

زیمنس آلمان از اولین شرکت ها و کارخانه هایی است که در زمینه تولید زیمنس شروع به فعالیت نمود و در این زمینه بیش از ۱۳۰ سال است که سابقه فعالیت دارد. کمپانی زیمنس آلمان نه تنها از نظر قدمت یکی از پیشگامان این صنعت است بلکه از نظر بروز رسانی تکنولوژی هم در این زمینه پیشتاز است. به نحوی که هر ساله شاهد معرفی و عرضه تکنولوژی های جدید در عرصه لوازم کمک شنوایی و سمعک هستیم. محصولات برند زیمنس دارای ویژگی های خاص همچون سیستم وایرلس پیشرفته، کیفیت ساخت و زیبایی ظاهری و کیفیت و شفافیت صدای دریافتی و همچنین امکانات جانبی بسیاری هستند که در قیمت سمعک تاثیر گذار است و در مجموع قیمت سمعک با برند زیمنس از حدود ۱۰ میلیون الی ۳۰ میلیون تومان است.

قیمت سمعک ریساند دانمارک

کمپانی ریساند دانمارک از اولین کمپانی هایی است که سیستم وایرلس را وارد تکنولوژی سمعک کرد و به وسیله آن سمعک را به صورت وایرلس به گوشی همراه متصل نمود سیستم شنوایی دو گوشی در سمعک های ریساند دانمارک بسیار مورد محبوبیت قرار گرفت و تبدیل به یکی از برند های مطرح سمعک هوشمند شد این سمعک از استانداردهای روز دنیا همچون ضد آب بودن بهره می برد. قیمت سمعک ریساند دانمارک بین حدود ۸ میلیون الی ۲۵ میلیون تومان می باشد.